Paszteciki krucho-drożdżowe z mięsem.

Dzisiaj szybko, bez zbędnych wstępów, ponieważ zepsuła mi się klawiatura;/

Pyszne paszteciki, w sam raz do barszczu, możecie oczywiście zmienić farsz na pasujący waszym upodobaniom. Są wyśmienite!


Paszteciki krucho-drożdżowe z mięsem i czarnuszką

składniki:

  • ok. 4 szkl. mąki pszennej luksusowej + trochę do podsypywania przy wałkowaniu
  • 250 g masła albo margaryny
  • 3 jajka
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru
  • 50 g świeżych drożdży
  • ok. 1/2 szkl. gęstej śmietany - może być nawet taka do zup 18%, byle gęsta
  • ok. 500 dkg gotowanego mięsa
  • 1 duża cebula
  • 3 łyżki oleju lub masła klarowanego
  • do posmarowania: żółtko + mleko
  • 30 ml bulionu
  • przyprawy: sól, pieprz, tymianek, rozmaryn
  • do posypania: czarnuszka
Sposób przygotowania:farsz: zmiel mięso. Cebule obierz, posiekaj jak najdrobniej i zeszklij na klarowanym maśle. Do cebuli dodaj zmielone mięso, podlej bulionem i przypraw solą, pieprzem, tymiankiem i rozmarynem (po około pół łyżeczki suszonych ziół). Podsmażaj na niewielkim ogniu,często mieszając, przez około 5 minut, aby płyn odparował, jednak farsz nie powinien być suchy. Gotowy odstaw do ostygnięcia.





Ciasto: Mąkę przesiałam z solą. Drożdże roztarłam z cukrem, odstawiłam żeby zrobiły się płynne. Zimną margarynę wkroiłam do mąki, roztarłam dokładnie palcami tak żeby nie było większych grudek. Wbiłam jajka, wlałam śmietanę 18% i drożdże. Zagniotłam ciasto. Ma być dość elastyczne i gładkie. Podzieliłam je na 8 części. Każdą rozwałkowywałam na prostokąt. Wzdłuż jednego boku nałożyłam farsz, taki wałeczek mięsa i zwinęłam ciasny rulon - brzeg powinien znaleźć się pod spodem. Ostrym nożem zaznaczylam  na cieście ukośne kawałki. Zawinięte paszteciki ułożyłam luźno na blasze do pieczenia, posmarowałam żółtkiem rozkłóconym z 4 łyżkami mleka i posypałam czarnuszką. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piekłam ok 20-25 minut. Do zarumienienia.

Ciasta nie trzeba na żadnym z etapów przygotowania odstawiać do wyrośnięcia - rośnie dopiero w piekarniku i jest bardzo delikatne.


Smacznego !:)

Komentarze

Popularne posty